jardí de magranes

 


 

jardí de magranes

                                                                                      El teu amor m’era més meravellós

                                                                                                                                  que l’amor de les dones!

                                                                                                                                                   2 Samuel 1:26  Rei David

 

                     he trobat gràcia als ulls de Jonatan

i sé que no dorm si ignora el resultat de la batalla,

s’ha llevat el seu propi mantell, l’armadura i l’espasa

i me les ha lliurades com a obsequi,

puc sentir com m’arriben els nards dels seus ulls

                  -i confesse que es commouen per ell les meues entranyes-

 

m’ha fet un heroi davant de Saül

                                                     -perquè li vaig salvar la vida-

i tres vegades m’he prosternat amb el front a terra

                                                       -perquè em va salvar, Jonatan, a mi-

m’ha robat el cor i pasture com un cérvol

                                                                     -pel seu jardí de magranes-

 

en les seues estances ens perfumem de mirra i narcís,

acaronar-li amb els llavis les orelles i els mugrons

és ensumar les aromes d’un celler,

i la llengua que em repassa el cos fa gust de poma.

 

el seu amor és més meravellós que l’amor de les dones!


Josep Micó Conejero                            Inèdit de "Jardí prohibit"

Comentaris