Al-Russafí de València (mort 1177)

Al-Russafí de València (mort 1177)

EL MACIP TEIXIDOR

Em deien, tot insistint a censurar-me que l'estime:
"si no t'haguesses enamorat d'un xicot de baixa condició..."

Jo contestava: "si pogués manar del meu amor,
no el voldria, tampoc; aquest poder, però, no el tinc".

L'estime, sí, l'estime;
per les seues dents com bambolles,
pel seu alè perfumat,
perquè els seus llavis són dolços
i encisadors els parpalls i l'esguard.

És una petita gasela, els dits de la qual no paren
de bellugar-se entre el filam; com el meu pensament,
en veure'l, s'hi mou entre constants galanteries.

Els seus dits s'enjogassen, alegres
amb la llançadora sobre el teler,
com els dies fan amb l'esperança.

Oprimint la trama amb mans o peus,
sembla la daina presa que vol fugir de la xarxa.

(Trad. Josep Piera)

Comentaris